hei, me olemme Wonderus

Mutsimedian ja kirkon vaikuttajayhteistyö tavoitti yli 160 000 ihmistä

Artikkelin kuva

Wonderuksen julkaisema perhesivusto Mutsimedia teki kevään 2020 aikana vaikuttajayhteistyötä Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kanssa kaste- ja kummiusteeman ympärillä.

Vaikuttajamarkkinoinnin tavoitteena oli tuoda vertaistarinoiden kautta esille ristiäisten, kasteen ja kummiuden merkitystä ihmisille, sekä vahvista kasteeseen liittyviä positiivisia mielikuvia.

Sisältöihin sekä sanoittamiseen kirkko antoi vapaat kädet ja toivoi niihin vaikuttajien näkemystä modernilla näkökulmalla.

Aloitimme yhteistyön ideoimalla yhdessä tarkemmat aiheet, joista kirjoitimme Mutsimediaan maalis-toukokuun aikana neljä artikkelia:

Julkaisimme artikkelit Mutsimedia.fi:ssä, jaoimme ne Mutsimedian Facebook-sivulla sekä Instagramissa. Yhteistyöhön sisältyi lisäksi artikkeleista tuotettuja videoita, joita hyödynnettiin perheille ja naisille kohdistetussa mainonnassa Mutsimedian lisäksi mm. Kaksplus.fi, Vau.fi sekä Anna.fi -sivustoilla. Mainosta klikanneet ohjattiin yhteistyöartikkeleihin Mutsimediassa.

Kampanja tavoitti 163 882 ihmistä ja sai aikaan yhteensä 13 330 reaktiota. Reaktioiksi laskettiin luetut artikkelit, Facebookin ja Instagramin tykkäykset, kommentit, jaot ja klikkaukset.

”Olemme erittäin tyytyväisiä Mutsimedian kanssa tehtyyn sisältöyhteistyöhön kaste- ja kummiusteemojen tiimoilta. Mutsimedia onnistui artikkeleillaan välittämään juuri sen sanoman, mihin vaikuttajayhteistyöllä halusimme pyrkiä. Yhteistyö sujui hienosti ja teemme varmasti Mutsimedian kanssa jatkossakin yhteisiä projekteja.”

– Henna Ahlfors, johtava asiantuntija, kirkkohallitus

Jenni Siikaniva on Wonderuksen Content Director ja osakas. Jenni vastaa Wonderuksessa sisältömarkkinoinnin palveluista ja sisältöliiketoiminnan kehittämisestä.