hei, me olemme Wonderus

Korona muutti Google-hakuja: Irtokarkkien kysyntä räjähti!

Artikkelin kuva

Koronapandemia vaikuttaa vahvasti siihen, mitä asioita suomalaiset googlettavat. Tuloksen selvityksestä ilmenee, että esimerkiksi ruokaostokset verkossa, kotiinkuljetukset ja vessapaperi kiinnostavat. Myös Dentsu Aegis Network julkaisi aiemmin selvityksensä koronan vaikutuksista Google-käyttäytymiseen.

Nyt on luvassa tärkeä lisäys: irtokarkit.

Törmäsin Facebookissa vilkkaaseen keskusteluun, jonka aiheena oli irtokarkkien tilaaminen netistä.

Netissä myytävät irtokarkit houkuttelevat syystäkin. Osa kaupoista on lopettanut irtokarkkien myynnin koronatilanteen vuoksi. Osa myymälöistä antaa irtokarkkien pysyä laareissaan, mutta keskustelupalstoillakin on pohdittu, uskaltaako niitä ostaa näinä aikoina.

Me Wonderuksella tarkastimme Google Ads -palvelun avulla, kuinka paljon netissä myytävien irtokarkkien kysyntä on kasvanut. Huima piikkihän siellä näkyi!

Alta näet hakutermit ja niillä suoritetun kuukausikohtaisen Google-hakujen määrän tämän vuoden tammikuusta huhtikuuhun asti.

Irtokarkit netistä

  • Tammikuu: 320
  • Helmikuu: 320
  • Maaliskuu: 720
  • Huhtikuu: 2400

Irtokarkit kotiin

  • Tammikuu: 10
  • Helmikuu: 20
  • Maaliskuu: 70
  • Huhtikuu: 140

Netistä tilattavien karkkien kysyntä on kasvanut selvästi, ei siis pelkästään irtokarkkien. Alta näet hakutermit ja niillä suoritettujen Google-hakujen määrän kuukausikohtaisesti tänä vuonna.

Karkit netistä

  • Tammikuu: 1300
  • Helmikuu: 880
  • Maaliskuu: 1900
  • Huhtikuu: 2900

Karkit kotiin

  • Tammikuu: 20
  • Helmikuu: 40
  • Maaliskuu: 140
  • Huhtikuu: 170

Uusi irtokarkkeihin keskittynyt verkkokauppa, irttarikauppa.fi, on joutunut jopa keskeyttämään myynnin väliaikaisesti logistisista syistä, koska tilausten määrä yllätti yrittäjän täydellisesti. Lue hänen kommenttinsa Mutsimediassa julkaisemastamme artikkelista.

Seuraamme Wonderuksella aktiivisesti ihmisten Google-käyttäytymistä ja hyödynnämme kiinnostavimmat muutokset ja ilmiöt omissa ja asiakkaidemme sisällöissä. Ole yhteydessä, niin selvitetään perusteellisesti alasi kannalta tärkeimmät hakutermit ja tehdään niiden pohjalta niin ajankohtaisia kuin ikivihreitä sisältöjä!

Senni Loikala on Wonderuksen Content Designer ja kirjoittaa myös perhe-elämästä Mutsimediaan. Senni vastaa laadukkaiden ja kiinnostavien sisältöjen tuottamisesta asiakkaille.